Ara
  • Yazarın fotoğrafıDentaş Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği

Diş Eti Hastalıkları Neden Oluşur?

Çoğu insan diş eti hastalığından muzdariptir ve diş eti hastalıkları yetişkinlerde diş kaybının başlıca nedenidir. Tüm diş eti hastalıklarına plak ve plak içindeki zararlı bakteriler neden olur. Plak, diş yüzeyinde her gün oluşan bir bakteri tabakasıdır. Plağı uzaklaştırmanın en etkili yolu dişlerin fırçalanmasıdır. Dişlerinizi nasıl fırçalamanız gerektiği konusundaki yazımız için tıklayınız.

Diş eti hastalığı, dişleri destekleyen ve çevreleyen dokuların şişmesi, ağrıması veya enfeksiyonu olarak tanımlanır. Diş eti hastalığının iki ana formu vardır: gingivitis (diş eti iltihabı) ve periodontitis. 'Diş eti iltihabı' anlamına gelen gingivitis, dişlerin etrafındaki diş etlerinin çok kırmızı ve şiş olmasıdır. Çoğu zaman şişmiş diş etleri fırçalama sırasında kanar ve ağrı yapar. Gingivitis tedavi edilmediğinde diş çevresindeki dokularda kayıba neden olan periodontitise dönüşebilir.Periodontitis ilerledikçe diş çevresindeki kemik kaybolur ve dişlerin sallanmasına neden olur. Bu tedavi edilmezse, dişler sonunda kaybedilebilir.

Diş eti hastalığına sahip olduğunuza emin olmak için önce dişlerinizin ve diş etlerinizin kapsamlı bir muayenesi için diş hekiminizi ziyaret edin. Bu alanda uzman olan diş hekimlerine periodontolog denir.Periodontal hastalığın varlığını tespit etmek için diş eti seviyesi, diş eti cebi ve röntgen ile kemik kaybı ölçülecektir.

Diş eti hastalığı teşhisi konmuşsa öncelikle dişlerinizdeki tüm plak ve tartarlar temizlenecek, kemik kaybı olan durumlarda kemik ve diş eti arasındaki diş eti cebi küretaj yapılarak tedavi edilecektir.Bu durumlar yetersiz kalırsa cerrahi işlemlerle diş kökleri pürüzsüz hale getirilerek diş taşı ve ölü dokular gibi artıklarından temizlenecektir.Diş eti hastalığı tedavisi duruma göre bir kaç seans sürebilir.

Diş hekimi veya periodontolog tarafından oral hijyen alışkanlıklarınız düzeltilecek, nasıl etkin temizleme yapacağınız anlatılacaktır.

Diş Eti Hastalıkları Nasıl Geçer?

Diş eti hastalığı tedavisi konan teşhise göre değişmektedir. Bir kaç seans sürebilen diş eti tedavisi bir haftada sürebileceği gibi bir aya kadar uzayabilir. Önemli olan diş eti hastalığının tekrar etmemesi için 3 veya 6 aylık periyotlarla diş hekiminize kontrole gitmektir.

Diş Eti Hastalıkları Ne Kadar Sürede Geçer?

Diş eti hastalığı tedavisi başladıktan sonra etkileri hemen gözlenmeye başlar. Kanama azalır, dişlerde hassasiyet ve kaşınma hissinde azalma olur.

Tedavinin ne kadar sürede etkisini göstereceği diş eti hastalığının şiddetine göre değişebilir.

Diş Eti Hastalıkları Tedavi Fiyatı

Diş eti hastalıkları oldukça ciddi ve toplumda sık görülen problemlerdir.

Diş eti tedavisi fiyatı için diş hekimi veya uzman periodontolog tarafından detaylı muayene sonrası bilgi verilecektir.