Ara
  • Yazarın fotoÄŸrafıDentaÅŸ Ağız ve DiÅŸ SaÄŸlığı PolikliniÄŸi

Ä°mplant Nedir?

Güncelleme tarihi: 6 Mar 2023

Dental implant, kaybedilen diş veya dişlerin yerine ağız içi fonksiyonu tamamlayabilmek için kullanılır. Kaybedilen diş yerine yerleştirilen titanyum vidadır. Tıpkı diş kökü gibi çene kemiğine yerleştirilir.

Dental implant cerrahisi; diş köklerinin metal, vida benzeri titanyum parçalarla taklit edilerek, hasarlı veya eksik dişlerin gerçek dişlere çok benzeyen ve işlev gören yapay dişlerle değiştirilmesi işlemidir.Eksik dişlerin implant destekli restorasyonlar kullanılarak değiştirilmesi yaygın olarak kabul edilen bir tedavi yaklaşımıdır. Dental implant tedavisi, hareketli protezlere veya köprülere alternatif sunabilir.

İmplant, diş veya dişler kaybedildiğinde eksikliğin giderilmesi için kullanılır. Kemik desteği yeterli olduğu ve hastanın sistemik durumlarının ileri cerrahiye izin verebildiği her durumda kaybedilen dişler yerine implant uygulanabilir.

Kemik desteği yetersiz görülürse kemik greftleri, membranlar vb. destekleyici malzemelerle yeni kemik oluşumu arttırılabilir. İmplantlar yerleştirildikten sonra kemik iyileşmesi zaman gerektirdiğinden süreç bir kaç ay sürebilir.

İmplant Hakkında Merak Edilenler...

Bazı durumlarda dişin çekilmesiyle aynı anda implant yerleştirilebilir. Bunlara 'immediate implantlar' denir. Bu duruma uygun olmadığında implantlar yerleştirildikten sonra protez işlemi için 3-4 ay geçmesi beklenir.Böylece implantın kemik ile kaynaşması sağlanır. Bazen tedavi daha uzun sürebilir. Tedavi başlamadan önce diş hekiminiz size kaba bir zaman çizelgesi verebilir.

İmplant Sonrası Ağrı Olur Mu?

İmplant yerleştirmek genellikle komplikasyonlu dişleri çekmekten daha kolaydır ve genellikle lokal anestezi kullanılarak yapılır. İmplant yerleştirilmesi sırasında herhangi bir ağrı hissetmezsiniz, ancak tıpkı diş çekimden sonra olduğu gibi, ameliyattan sonraki hafta boyunca biraz rahatsızlık hissedebilirsiniz.

Genel anestezikler implantlar için nadiren kullanılır ve genellikle sadece çok karmaşık vakalarda kullanılır.

İmplant Sonrasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

İmplant cerrahisi sonrasında diş hekiminiz dikkat etmeniz gerekenler hakkında size talimatlar verecektir. Ameliyattan sonra antibiyotik, ağrı kesici ve gargara kullanılması gerekebilir.

Ameliyat olan bölgeye 24 saat buz uygulanabilir. Bazı yeme içme alışkanlıklarınızı, kullanıyorsanız sigara tüketimini değiştirmeniz gerekebilir. Detaylı bilgiyi hekiminiz verecektir.

Ä°mplant Alternatifleri Nelerdir?

İmplant planlanan bölgedeki boşluğu kapatmak için boşluğun önündeki ve arkadaki diş kesilerek köprü planlanabilir. Boşluğun önünde veya arkasında diş mevcut değilse köprü yapmak mümkün olmayacaktır.

Böyle durumlarda hareketli veya total protezler kullanılabilir. Fakat bu protezler hareketli olduğundan çok konforlu olmayabilir.

Hangi İmplant Markası İyidir?

Türkiye’de güncel olarak kullanılan 400 adetten fazla implant markası mevcuttur. Başlıca kullanılan implantlar Alman, Amerikan, İsviçre, İtalyan, İsveç, Güney Kore, İsrail ve Türkiye üretimi implant markalardır.

Dentaş Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği olarak 40 yıla yakındır tercih ettiğimiz markalar arasında Straumann, Nobel, Medentica, Direct, Osstem, Dentis, Bredent, İmplance, BioHorizons gibi birçok marka hasta tercihine göre kullanılmaktadır.

Hekim ve hasta implant yapımına karar kıldıktan sonra hangi markanın tercih edileceğini yine birlikte karar verebilirler. Böylece hem hastanın kemik uyguluğuna göre hem de bütçesine göre bir implant markası tercih edilebilir.

İmplant Fiyatları

İmplant fiyatları; implantın nerede üretildiği, Ar-Ge maliyetleri, üretiminde kullanılan teknolojisi, servis ağı, istihdamın maliyeti gibi hususları dikkate alarak değişkenlik gösterir.

Hekiminizle birlikte tercih ettiğiniz implantların fiyatları için lütfen hekiminize danışınız.